Pagina's

Volgers

donderdag 10 april 2014

A B C

Nog even over mijn Moeder (80)....
 
Ze is aan het stenen verzamelen geslagen
om er het A B C op te schilderen.
 
Voor al mijn 6 klein kinderen  ( haar achter klein kinderen )
word de naam gemaakt.
aan de andere namen word nog gewerkt.....
 
 
 
 
 Op de rommelmarkten heeft ze oude sigaren kistjes gekocht
 om er kleine letterbakjes van te maken,
zodat ze allemaal hun eigen naam kunnen ophangen.
 
Van de echte griezelt ze....!
Maar niet van deze prachtige exemplaren.


 
 
Fijne dag!
 
Moeder 
Ogen die stralen naar `t teer roze wiegje,
Ogen, die lachen naar `t kindje zo klein,
Ogen, die zeggen: Ik zal over je waken;
Zo kijken Moeder ogen alleen!
 
Handen die werken; handen die brengen
Je veilig voor `t eerst naar de schoolbanken heen;
Bezig, helpende, troostende handen
Zo zijn de handen van Moeder alleen!
 
En word je groter en kijk je bewuster
Naar `t leven en streven om je heen,
Dan is`t haar stem, die je waarschuwt en raadgeeft;
Zo praten kun je met Moeder alleen!
 
Een hart, dat steeds denkt: Voor jou wil ik het beste;
Dat deelt in je blijdschap, dat mee lijdt in smart;
Dat bidt voor een mooie gelukkige toekomst;
Zo is van binnen Moeder alleen!
 
,,Moeder, `k verlaat wel - ouder geworden-
jou en je huis, dat is`t aloude lied.
Maar lieve Moeder, jouw ogen en handen;
Jouw stem en je hart, die vergeet ik niet!
 
                          H.C. Bruggeman   Weerda
                                 (Uit een oude Libelle 1946)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!